Migratieplan

Met een digitaal verhuisbericht zorgen we voor
een succesvolle verhuizing van je website

Een uitgedacht migratieplan
voorkomt bezoekersverlies

Bij een verhuizing naar een nieuwe website met eventueel zelfs een nieuw domein wil je natuurlijk niet dat je organische posities verloren gaan. Dit kun je voorkomen door bij deze verhuizing gebruik te maken van een nauwkeurig uitgedacht migratieplan en een bijbehorend redirectschema. Door dit redirectschema worden de oude pagina’s doorverwezen naar de nieuwe pagina’s en zullen zowel gebruikers als zoekmachines je oude pagina’s niet meer zien en de nieuwe pagina’s te zien krijgen. De nieuwe pagina’s nemen vervolgens de bezoekers en de waarde van je oude URL’s over.

Voorkom verlies van je organische
posities met een migratieplan

Met een redirectschema vertellen
we Google over jouw verhuizing

Je URL-waardering blijft behouden

Wat is een migratieplan

Bij het verhuizen van je website wil je natuurlijk graag je opgebouwde waardering en autoriteit meenemen van je oude naar je nieuwe website. De waarde, een combinatie van kwantiteit en kwaliteit van backlinks op een URL, heeft grote invloed op je SEO-strategie en het behalen van posities in zoekmachines. Door je oude URL’s op de juiste manier door te verwijzen naar je nieuwe pagina’s kun je deze waarde vanuit je oude website behouden en gaan je organische posities in de zoekmachine niet verloren. Als het ware is een migratieplan dus een digitaal verhuisbericht wat belangrijk is voor de zoekmachines.

Zo pakken we jouw
migratieplan
aan

Wanneer we jouw website gaan verhuizen kijken we stapsgewijs wat ervoor nodig is om hierbij je organische posities niet te verliezen. Het soort migratie is hier sturend in. We kijken daarmee per website of we gebruik moeten maken van site-wide, interne, externe, definitieve of tijdelijke redirects. In andere gevallen maken we juist geen gebruik van een redirectstructuur, maar werken we met overeenkomende URL’s. Bij meertalige websites passen we evengoed de canonical-tags toe om plagiaat strafpunten (duplicate content) te voorkomen. Dit is website afhankelijk en daarom kijken we ook bij jouw migratie weer opnieuw wat er precies nodig is om je waardering te behouden.

Wil jij gebruik maken van
een migratieplan?

Peter helpt je.

Peter helpt je graag om van jouw onderneming een online succes te maken. Met die gedachte is hij (toen nog) PDK Marketing in 2008 gestart. Hij vindt de relatie met de klant erg belangrijk en neemt daarom ook alle tijd voor klanten die hulp nodig hebben. Peter denkt met je mee en geeft je het advies waarop jij een goede afweging kunt baseren. Van linkbuilding tot fotografie, Peter is van alle markten thuis. Bij PDK Online Succes hechten we veel belang aan onze kernwaarden: persoonlijk, betrouwbaar en recht door zee. Uiteraard handelt Peter dan ook altijd vanuit deze uitgangspunten.  Wil je dit zelf ondervinden en ben je benieuwd wat Peter voor jou kan betekenen? Kom dan snel een kop koffie drinken.

Wil jij met Peter in gesprek?