Wat is een landingspagina?

Een Landingspagina, wat is het nu eigenlijk en hoe deel je deze conversie gericht in? In deze blog gaan we dieper in op deze vraag.

Om maar gelijk met de deur is huis te vallen, is een landingspagina de eerste pagina waar een bezoeker opkomt wanneer hij of zij op een bepaalde link heeft geklikt. Dit kan na een betaalde advertentie zijn, een organisch zoekresultaat of via een Social Media bericht waarmee je verwijst naar je website of webshop. Het is van groot belang dat je een goede eerste indruk achterlaat. Het doel van een landingspagina is namelijk om de bezoeker gelijk van de belangrijkste informatie te voorzien.

Bij PDK Online Succes zorgen we ervoor dat de juiste elementen op een landingspagina aanwezig zijn zodat (potentiële) klanten een goede eerste indruk krijgen. De indeling wordt op maat gemaakt en er wordt uiteraard gekeken naar wat het beste bij de onderneming past. Een goede landingspagina is dus van groot belang voor het verkrijgen van klanten en is een heel erg belangrijk marketing onderdeel, je wilt er nu eenmaal voor zorgen dat bezoekers klanten worden.

Welke elementen zijn aanwezig bij een goede landingspagina?

Bij een landingspagina wil je zo min mogelijk ruis creëren, het is dus belangrijk dat je alleen het nodige plaatst op de pagina. Wanneer je teveel informatie op deze pagina plaatst raken mensen in de war met als gevolg dat ze de website verlaten. Bij PDK raden we aan om de volgende elementen toe te voegen op een landingspagina:

  • Een duidelijke titel, wat kunnen bezoekers verwachten op deze pagina?

  • Laat merken dat je de bezoeker kunt helpen en praat niet alleen over het bedrijf zelf.

  • Maak gebruik van een duidelijke call to action. Denk aan producten en duidelijke knoppen.

  • Voeg beeldmateriaal toe dat past bij hetgeen waarover je schrijft.

Daarnaast is een overtuigende tekst ook een goed voorbeeld van hoe je van bezoekers klanten kan maken. Als er een duidelijke en overtuigende tekst aanwezig is op een landingspagina die de bezoeker prikkelt en laat weten waarom het belangrijk is om dat product/dienst aan te schaffen zullen er ook eerder conversies worden gedaan.

In de afbeelding zie je een voorbeeld van een landingspagina. Het doel van deze pagina kan zijn om meer leads te verkrijgen.

Hoe draagt een landingspagina bij aan een betere vindbaarheid?

Een landingspagina die SEO technisch is ingericht kan zorgen voor een betere vindbaarheid. De organische vindbaarheid kan alleen een succes worden als je een zoekwoordenonderzoek hebt uitgevoerd en je weet naar welke woorden de doelgroep zoekt. Daarnaast moet je tekst uiteraard ook SEO technisch geoptimaliseerd zijn. Wanneer je weet welke woorden de doelgroep gebruikt kan je die verwerken in je teksten en plaatsen op de landingspagina. Dit zorgt ervoor dat je website beter vindbaar wordt op Google, bezoekers zien jou website dus sneller.

Belangrijk is dat de teksten die je schrijft zelf geschreven zijn, als er regels en zinnen gebruikt zijn die afkomstig zijn van een andere site bestraft Google dit met als negatieve gevolg dat je lager in de zoekresultaten komt te staan. Ben dus uniek in het schrijven van deze teksten, niet alleen voor Google maar ook voor je bezoekers!